Wednesday, April 13, 2011

Perusahaan Baniah: Usahawan Mee Kuning Titi Teras

Di dalam Kampung Titi Teras ini, terdapat sebuang kilang memproses mee basah yg diberi nama Perusahaan Baniah. Kilang memproses mee ini dibangunkan hasil usahasama dua beradik  iaitu En Abd. Rashid b Che Din dan En Abd Aziz b Che Din sejak 15 tahun yang lalu. Kilang yg dimulakan secara kecil-kecilan dulunya, kini menjadi antara pembekal utama mi kuning ke seluruh kawasan Balik Pulau.


Kini, setiap hari 10 guni tepung digunakan setiap hari utk memproses dan menghasilkan mee kuning. Perusahaan ini harus dijadikan contoh dan tauladan kepada penduduk kampung khususnya anak-anak muda Kampung Titi Teras.









Sumber maklumat & gambar: Blog JKKK Titi Teras

6 comments:

  1. salam minta no tel pengusaha mee kuning.tq

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Assalam. Saya bekerja di Kolej Komuniti Baling bahagian Pembnelajaran sepanjang Hayat. Kami ingin mengadakan lawatan untuk melihat bagaimana mee kuning dikomersilakan. Lawatan dijadualkan pada 2 November ini. Boleh saya dapatkan no. telefon pegawai untuk dihubungi? Terima kasih.

    ReplyDelete
  4. Assalam..sy wkil supplier tpung gandum n minyak cap masyitah n bidara..bminatbutl ofer blh. Wasapp sy 0179086215

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bminat utk oder blh wasapp sy 0179086215..wkil supplier tpung n minyak msak brand masyitah n bidara

      Delete
  5. Sy berminat nak jadi pengusaha mee .sudikah sekiranya tuan memberi kursus kepada sy dan anak sy bagaimana pembuatan mee kuning ni.terima kasih.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...